Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Μίλα, μη Φοβάσαι! (του Ρέντα Χρήστου και της Σπανού Αθανασίας)



Στις 6 Μαρτίου του 2013 το σχολείο μας αφιέρωσε μία διδακτική ώρα προκειμένου οι μαθητές του Γυμνασίου να ενημερωθούν αλλά και να καταγγείλουν με το δικό τους τρόπο την ενδοσχολική βία.

 
Την εκδήλωση προλόγισαν δύο μαθήτριες της Β΄ τάξης, η Ζγούρου Αντιγόνη και η Σπανού Αθανασία διαβάζοντας ένα κείμενο από την Ε.ΨΥ.ΠΕ. (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου) με τίτλο: «Ενδοσχολική Βία και εκφοβισμός, αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση». Ακολούθησε η προβολή ολιγόλεπτων «βίντεο». Όλοι  συνειδητοποιήσαμε το πρόβλημα και ευαισθητοποιηθήκαμε αρκετά αφού καταλάβαμε πόσο κακό και επικίνδυνο είναι. Το τέλος της εκδήλωσης μας άφησε το μήνυμα πως χρέος όλης της μαθητικής κοινότητας είναι να καταπολεμήσει το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας όπου και όποτε το εντοπίσει.                                                                                                                    Η ενδοσχολική βία (bullying) μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής, συζήτησης και μελέτης και στην Ελλάδα. Θεωρείται πλέον κοινωνικό πρόβλημα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών που διεξάγονται σε σχολεία της χώρας μας. Αυτό το πρόβλημα εκφοβισμού αντιμετωπίζεται συνήθως στα σχολεία των αστικών πόλεων.


Οι μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται το φαινόμενο αυτό είναι οι εξής:
Λεκτική, σωματική, κοινωνική και ψυχολογική βία. Οι <<μάγκες>> του σχολείου εκβιάζουν, προσβάλλουν και πληγώνουν τα <<αδύναμα>> παιδιά. Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις βίας είναι:
1) χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί
2) βρισιές, προσβολές, απειλές
3) καταστροφή προσωπικών αντικειμένων
4) κλοπές
5) σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση.                                                                                                                   Το πλέον αποτελεσματικό μέσο που μπορεί να εμποδίσει την ενδοσχολική βία είναι το ίδιο το σχολείο. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε παιδί πρέπει να προστατεύεται από το φιλικό περιβάλλον του σχολείου, το οποίο θα πρέπει να του παρέχει ασφάλεια. Μπορεί, επίσης, να ευαισθητοποιηθεί και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του κάθε παιδιού βοηθώντας το να ξεπεράσει τους φόβους του. Αλλά και  η ίδια η οικογένεια μπορεί να συμπαρασταθεί και να βοηθήσει το <<θύμα>> εκβιασμού, αρκεί ο μαθητής να μιλήσει.

Μίλα, μη Φοβάσαι!

Ρέντας Χρήστος - Σπανού Αθανασία