Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Διαταραχές της μάθησης(γράφει:ο Γιάννης Καραγιάννης)



Στις διαταραχές της μάθησης περιλαμβάνεται η διαταραχή της ανάγνωσης, η διαταραχή των μαθηματικών και η διαταραχή της γραπτής έκφρασης.
Αν οι διαταραχές αυτές δε διαγνωσθούν και θεραπευτούν έγκαιρα οδηγούν σε απώλεια του ηθικού του παιδιού, σε χαμηλή αυτοεκτίμηση, σε διαταραχές στις κοινωνικές του δεξιότητες και ακόμα σε εγκατάλειψη του σχολείου ή σε κοινωνικές και επαγγελματικές δυσκολίες αργότερα ( καθώς οι διαταραχές της μάθησης μπορεί να επιμείνουν και στην ενήλικη ζωή. Οι διαταραχές αυτές ονομάζονται επίσης << δυσλεξία>>.

Διαταραχή της Ανάγνωσης:


Χαρακτηρίζεται από μειωμένη επίδοση του παιδιού στην ακρίβεια, τη ταχύτητα ή τη κατανόηση αυτού που διαβάζει. Είτε το παιδί διαβάζει φωναχτά είτε από μέσα του, η ανάγνωση παρουσιάζει παραμορφώσεις υποκαταστάσεις ή παραλείψεις, είναι είναι αργή και το παιδί κάνει λάθη στη κατανόηση. Η διάγνωση γίνεται σπάνια πριν την αρχή της πρώτης δημοτικού, διότι αρχίζει τυπικά η διδασκαλία της ανάγνωσης.

Διαταραχή των Μαθηματικών:

Χαρακτηρίζεται από ελαττωμένη ικανότητα του παιδιού για μαθηματικούς υπολογισμούς και πράξεις ( πχ: κατανόηση μαθηματικών όρων, πράξεων, εννοιών ή συμβόλων, αναγνώριση συμβόλων και ομαδοποίηση τους, ορθή αντιγραφή αριθμών, εκτέλεση συνεχόμενων πράξεων, συγκράτηση στη μνήμη των <<κρατούμενων>> εκμάθηση πολλαπλασιασμών κ.α)

Διαταραχή Γραπτής έκφρασης:

Χαρακτηρίζεται από ελλαττωμένη ικανότητα του παιδιού να συνθέσει ένα γραπτό κείμενο. Εκφράζεται με λάθη γραμματικής ή τονισμού μέσα σε προτάσεις, κακή οργάνωση των παραγράφων, πολλα ορθογραφικά λάθη, πολύ κακό γράψιμο.
Η διάγνωση γίνεται συνήθως στη δεύτερη τάξη του δημοτικού, διότι τυπικά εκεί ξεκινά η γραφή και η πρακτική της.

Γιάννης Καραγιάννης