Θα γεμίζει
σε τρία λεπτά, θα έχει αυτονομία 500 χλμ, μηδενική μόλυνση, μηδενικό θόρυβο
και όλα αυτά με λίγες σταγόνες καθαρό νερό. Με ορίζοντα το 2020 τα υδροκίνητα
αυτοκίνητα θα είναι οι μελλοντικοί βασιλιάδες του δρόμου, σε εκδοχή Mercedes,
Nissan, Toyota κλπ.
Στο χαρτί
αρκεί να αναμείξει κάποιος υδρογόνο και οξυγόνο για να παράξει τον απαραίτητο
ηλεκτρισμό στο αυτοκίνητο και τη θερμότητα για την εκκίνηση. Κάτω από το καπό
τα πράγματα θα είναι πιο πολύπλοκα. Το υδρογόνο θα τροφοδοτεί μια μπαταρία της
οποίας η αποστολή θα είναι να φορτίζει συνέχεια τις μπαταρίες του ηλεκτρικού
αυτοκινήτου.
Πρόκειται
για την τεχνολογική επανάσταση της δεκαετίας δηλώνουν σύσσωμοι οι
κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ειδικά αν τα αέρια που διοχετεύονται στην
ατμόσφαιρα από τις εξατμίσεις εξακολουθούν να κατηγορούνται ως «καρκινογόνα».
«Ως το 2015
η Toyota θα βγάλει στο εμπόριο ένα υβριδικό με μπαταρία που τροφοδοτείται από
υδρογόνο» ανακοίνωσε ο Roland Gourdin, τεχνικός σύμβουλος της ιαπωνικής
φίρμας. Αυτό το μοντέλο θα παρουσιαστεί στην έκθεση Mondial Auto του Παρισιού
με το όνομα FCV-R και θα έχει αυτονομία 700 χλμ. Η Honda θα
παρουσιάσει επίσης ένα αυτοκίνητο της ίδιας τεχνολογίας ως το 2015.
Το ίδιο
σχεδιάζει και η General Motors. «Το 2016 θα λανσάρουμε ένα υδροκίνητο Opel του
οποίου η τιμή θα πλησιάσει το 2020 τις τιμές ενός κανονικού αυτοκινήτου»
δήλωσε ο Gerald Planche, υπεύθυνος του προγράμματος για την Opel στο
Βερολίνο. Η Nissan θα αποκαλύψει στη Mondial Auto ένα μικρό SUV 4x4 που θα
ονομάζεται Terra και «θα είναι το προοίμιο του υδροκίνητου αυτοκινήτου με
μπαταρία που θα κατασκευάσει η Nissan με τη Daimler το 2016» δήλωσε ο
Francois Βancon, υπεύθυνος παραγωγής και στρατηγικής στο Τόκυο.
Οσο για τη
Mercedes θα παρουσιάσει ως το 2014 μια σειρά Classe B εξοπλισμένη με μπαταρία
και στη συνέχεια την υδροκίνητη Classe C
|